Arjan blogi Uudessa Suomessa Yhteiskunnallinen keskustelu vahvistaa demokratiaa ja oikeus siihen kuuluu kaikille.

Ongelma tämäkin

Nyt alkaa näyttää siltä, että puolueiden ehdokasasettelu kesäkuun 7. päivän eurovaaleihin alkaa olla kutakuinkin valmista.Kisa siis pääsee alkamaan. Mutta mikä kisa ja kenen kisa?

Jos tämä olisi formula-kisa, voisin yhtä hyvin jäädä varikolle. En ole kauden kuljettajatulokas, en tiettävästi ole bailannut missään liian pitkään - ja siksi en ole utelujen kohteena, "autoni" on riisuttu malli ja tallillamme on ollut viime aikoina menestysongelmia.Sitten on perussuomalaisten ja kristillisten yhteinen talli. Soini on ykköskuljettaja mutta aikoo jättää tallin hetimmiten. Kakkoskuljettaja kuuluu puolestaan EU:ssa ihan toiseen talliin. Monet arvelevat, että tämä on sääntörikkomus.

Valmentajani Kristian uskoo kyllä minuun kuten mekaanikotkin (ystävät ja tukijoukot), mutta renkaiden pidosta ei ole tietoa eikä tietenkään muutenkaan siitä mitä kierrosten aikana tulee tapahtumaan. Tyrinkö minä, tuleeko joku eteen vai meneekö tankkaus pieleen?

Puolueeni käyttää EU-vaaleihin 550 000 euroa. Jokainen ehdokas saa käyttöönsä 5000 euroa. Olisin voinut laittaa Helsingin Sanomiin tuolla rahalla yhden ilmoituksen. Se ei edes olisi ollut kovin suuri. Tällä mainoksella tuskin ylittäisin uutiskynnystä: Olen ehdokas!

Päädyin tekemään oman kampanjani tavalla, jonka parhaiten osaan. Olen kirjoittanut blogia Uuteen Suomeen 27 kertaa. Kahta ensimmäistä ei enää löydy mutta joulukuun lopulta kirjoitukseni ovat kirvoittaneet 1600 kommenttia. Keskimäärin siis 64 blogia kohden. Olen kirjoittanut muutamaa poikkeusta lukuunottamatta Euroopan Unionia sivuavista aiheista. Minulla on ollut omat webbisivut vuodesta 1999 alkaen, jossa olen pitänyt päiväkirjaa ainakin kuusi vuotta. Kirjoitan yhteiskunnallisista aiheista.

Nettisivuillani ( jotka eivät palvelinongelman vuoksi juuri tänään aukea) keskustelen aatv:n lähetyksissä suomalaisesta elämänmuodosta ja eurooppalaisesta yhteistyöstä kiinnostavien vieraitten kanssa. Mielelläni mainostaisin tv-lähetyksiäni netissä ja lehdissä mutta minulla ei valitettavasti ole siihen varaa. Mutta sivuillani käy kuitenkin tuhansia ihmisiä kuukaudessa. Osa on toki varmasti vakiokävijöitä.

Ilmeisesti osaan kirjoittaa kiinnostavasti (jotainhan kommenttien määrä kertoo), palautteesta päätellen myös aatv:n keskusteluista on pidetty - osaan ehkä keskustella  ja nyt kun olen käynyt jo lukuisissa tilaisuuksissa aina Vaasaa, Poria ja Lahtea myöden pääkaupunkiseudun ohella, ihmiset ovat sanoneet, että osaan puhua ja selvittää Unioniasioita kansanomaisesti. Tämä palaute on minulle tärkeätä, sillä mielestän demokratian kannalta on tärkeätä millaista julkista keskustelua käydään ja miten poliittiset päättäjät osaavat retoriikan jalon taidon. Olen siis huippuvireessä!

Minulla on korkeakoulututkinto. Olen kirjoittanut väitöskirjani englanniksi ja osaan olla papupata suomeksi ja englanniksi, puhun kohtuullista ruotsia, saksaksikin pärjään ja osaan kyökkiespanjaa. Ranskaksi osaan lähinnä tilata ruokaa - senhän huomaa, etten ole jäänyt nälkäiseksi ja olen ollut ruoka-aikoina kotona. Olen ollut reilut 20 vuotta kunnallispolitiikassa, 20 vuotta kansanedustaja ja tästä ajasta aina enemmän tai vähemmän myös kansainvälisissä tehtävissä. Olen ollut ministeri, jonka tehtäväalueena oli verotus, rahoitusmarkkinat sekä valtioneuvoston tulevaisuusselontekojen valmistelu. Toinen käsitteli muuten Euroopan Unionia.

Mutta mitä sähköpostini - kuten kaikkien muiittenkin ehdokkaitten - tulvii? Kaikenlaiset tahot haluavat auttaa ja tukea vaalityötäni mutta vain jos MINÄ maksan. Esitteeni eivät mene jakeluun ellen maksa, naamani ei näy bussipysäkillä ellen maksa, en ole vakavasti otettava ehdokas kun en tule ilmoittamaan lehdissä juurikaan enkä missään tapauksessa televisiossa (näin minulle sanottiin eduskuntavaalien jälkeen, en ollut tosissani kun käytin vaaleihin vain 8500 euroa), minua pyydetään tilaisuuksiin mutta jos niistä on mainos, saan osani laskusta (no, en ihan aina). Minusta tuntuu, että olen kaikkien rahastettavana.

Tietenkin voisin ilmoittautua ydinvoiman kannattajaksi ja ratkaista rahahuolet. Voisin ajaa kauppakeskusta sinne ja tänne ja olla kehittyvien maakuntien mieleen. Mutta kun en voi. Olen päättänyt olla ihmisten asialla eikä tässä asiassa askel horju eikä silmä säiky. Ongelma vain on, että tavalliset ihmiset hädin tuskin äänestävät eivätkä nyt ainakaan heitä kymppiä vaalityön tukemiseksi. 50 000 euron kampanjassa heitä pitäisi olla 5000. He ajattelevat, että kyllä puolueet hoitavat vasemmistolaiset ehdokkaat ja yritykset oikeistolaiset.

Kun olen nyt suorittanut  erilaisia matemaattisia toimituksia, olen voinut deletoida miltei kaikki vaalityön "tukemispostit". Vaalikampanjani pyörii noin 10 000 euron  tuntumassa enkä aio ottaa pankkilainaa.

Kaiken huipuksi kesken laskutoimitusten soittaa Ilta-Sanomien toimittaja ja repäisee maanantaiksi lööpin, että olen sopeutumiseläkkeellä, teen muutamalla apurahalla tutkimustyötä ja yritän nyt työllistyä. Panen tähän työllistymiseeni aikaa, energiaa ja rahaakin. Minähän maksan ihan itse matkakuluni, puhelinkuluni ja kaiken muunkin käytännön asioiden hoitamisen toisin kuin kansanedustaja-eurovaaliehdokkaat.

Haluan ehdottomasti koulutustani ja työkokemustani vastaavat työn ja minulla on motivaatiota jatkaa vaikka kuinka kauan työelämässä. Poliitikkojen työmarkkinat vain edellyttävät ehdokkaana olemista. Minä olen saanut potkut työpaikastani enkä siis aio pyrkiä eduskuntaan. Jos siis joitakin harmittaa, että olen nyt entisten kansanedustajien ansiosidonnaisella työttömyysturvalla eli siis sopeutumiseläkkeellä, kansalaiset työnantajanani voivat korjata asian 7. kesäkuuta äänestämällä minut europarlamenttiin.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

Käyttäjän arialsio kuva

Hyvä AA, kyllä sinä olet yksi parhaista meppiehdokkaista ja tämä mainos ei maksa sinulle yhtään mitään. Vaalipäällikkösi Krisu maksoi sen jo.

Minulla on kymppi, mihin sen voin laittaa. Olen myös tosissani.

Olet tunnettu, osaat kirjoittaa hyvin ja sanojesi mukaan myös puhua kansan ymmärtämällä kielellä EU:stä. Mahdollisuutesi työllistyä Brysseliin ovat hyvät.

Käyttäjän arialsio kuva

Timo Elonen ei kymppi riitä, mutta kiitos siitä.

Cronberg lähtevi mepiksi,
Soini soitellen sotahan,
isä Mitro mietti hetken,
aloittaen sitten retken.
Halla-ahosta ei kuulu,
kipeänä sängyssä lepäsi.

Arja Alho järkyttyi,
Jäätteenmäkeä myötäeli,
petetty kuin Kullervoinen.
Härmälä älähti suotta,
toivotteli voivotteli,
vitsimiestä mielisteli.

Ei ääniä kaupata kybällä,
talkoissakin kirmattava,
mepiksi tulla tuskissansa,
uskovi kapinen kansa,
vai onko tämä se ansa,
ansa armon Euroopasta.

Ari Alsiolle, kympeillä Obamakin valittiin.

Minulla ei nyt satu olemaan kymmentätuhatta, mutta siitä vaatisinkin jo vastinetta. Näinhän kokoomuksessa?

Löytyi jo Arja Alhon omilta sivuilta. Olen lahjoittanut 10 €. Arille vielä: 2 € riittää. Se näkyi olevan pienin mahdollinen lahjoitus.

Et sinä parlamenttiin pääse, enkä minä monikultturistia ikinä äänestä, mutta onnea toki Siuntioonkin.

On se kyllä ihanaa, kun ehdokkaat saavat käydä kisaa veronmaksajien rahoilla. Varsinkin kun se summa on yhdellä puolueella jopa puoli miljoonaa. Pistä nyt hyvään käyttöön ne eurot, osta itsellesi lohdutuspalkinnoksi vaikkapa kahvi ja pulla. Kaipa tuolla määrällä pullon Koskenkorvaakin saisi, mutta eihän sellaista hieno rouva juo. Sentään niin.

Kyllä minuakin kauhistuttaisi jos joutuisin asumaan Siuntiossa sen jälkeen kun masinoimani vastaanottokeskus imaiseen pikkukaupungin palveluresurssit. Ja sitten kun kuntalaiset tajuavat että heille ei jää kuin maksumääräys käteen.

Käyttäjän arjaalho kuva

Matti:
Sinulla on luetun ymmärtämisen ongelma. Mutta olet oikeassa, en käytä Koskenkorvaa.
Ja siviilitarkkailija:
Sinullakin on luetun ymmärtämisen ongelma.
Timot:
Kiitos kympistä! Huomenna (tai oikeastaan tänään) on onneksi uusi päivä ja sehän on toivoa täynnä. Ei siis Toivoa mutta ehkä Unelmaa.

Käyttäjän kommunardi kuva

Mistä puolueesi saa ne 550 000. Minullakin olisi hyvä porukka tiedossa jotka myös tarvitsisivat vaalirahoitusta. Mistä heille löydettäisiin kanssa tollanen 550 000? Eikö olisi reilua, että kaikki saisivat samat lähtökohdat näissä vaalitaistoissa? Voisiko teidän eduskuntapuolueiden kansanedustajat säätää sellaisen lain, joka turvaisi kansalaisille tasa-arvoiset demokraattiset oikeudet paitsi ilmoittautua ehdokkaaksi myös saada tasa-arvoisesti rahoitusta. Kaikkihan tietää, ettei valtaa saada ilman kunnon vaalirahoitusta. Joillain puolueilla ei ole edes tuota viittä tuhatta laittaa kampanjaan. Miten kuvittelette, että nykyjärjestelmä voisi taata edustuksellisuuden? Jos ei köyhillä kansalaisilla ole mahdollisuutta päästä vaikuttamaan, jäävät ongelmat vain muhimaan.

Minulla on. Eikä minulla ole Kristianin kaltaista järkevää ihmistä kertomassa milloin kannatta lopettaa ja milloin jatkaa. Siksi minä olen valmis tuhlaamaan paukkuja jopa sinuun. Tai oikeasti minua motivoi tulevan maahanmuuttokatastrofin todelliset uhrit, maahan muuttavat.

Sinun poliittinen formulasi ei saa ajaa näiden ihmisten elämää raiteiltaan. Mutta sikäli mikäli itse katson tulevaisuuteen, en näe maahanmuuttajille minkäänlaista tulevaisuutta. Näen ainoastaan katastrofin syntymässä. Jos voisin valehdella itselleni, voisin jopa jakaa innostuksesi. Mutta valheella on lyhet jäljet ja ihmisille valehtelemalla kokonaiset järjestelmät romahtavat.

Minua huolestuttaa sinun harrastamasi maahanmuuttoprojekti jonka seurauksena itä-helsinki, sellaisena kuin me nyt sen tunnemme, lakkaa olemasta. Ja minun lapseni käyvät koulua ja kasvavat itä-helsingissä. Täysin tietämättöminä siitä mitä astrid-tädin ihmispumppu tulee tekemään heidän lapsuusmaisemalleen. Enkä minä hyväksy sitä että kampin synagoogan väki joutuu kulkemaan henki kurkussa päästäkseen täyttämään uskonnollista velvollisuuttaan.

Ihan oikeasti Arja, sinä haiset poliittiselta opportunistilta etkä ihmisten edunvalvojalta. Minusta se on väärin. Mutta kunnioitan sinua ihmisenä, en poliitikkona.

Käyttäjän anttiliikkanen kuva

Arja, tsemppiä!

Toistaiseksi olet ainoa demari-meppi-ehdokas, joka on luottanut tähän mediavälineeseen (US-blogi). Siitä kymppäjänestä Sulle!

Kolmet EU-vaalit käyneenä vakuutan, että krapula on 8.6. paljon helpompi kuin eduskunta- tai kuntavaalien jälkeen.

Ottipa kosenrandia tai ei.

Me ei oteta!

Tässä kaksi vaihtoehtoista ehdotusta AA:lle:

Voisikohan näiltä salakuljettajilta saada vaaliavustusta? He tuovat Siuntion elintasopakolaiskeskukseen vähintään 200 henkeä a` 40 000 euroa. Miten olisi
10 %?

Brysselin kone ei ehkä sittenkään aukea, mutta jos intoa ja haluja riittää, niin löytyisiköhän vastaanottokeskuksesta jotain monikulttuurista työtä? Voisit ehkä olla välillä jopa yövuorossa.

”Räsäsen seinälehden” www.markusreed.julkaisee.fi ”stalinisti” ja siten työväenluokan järkähtämätön asianajaja, päätoimittaja Markus Räsänen kommentoi.

Kenenkö kisa?
Tietenkin suuren kapitaalin ja sen hännystelijöiden sumutuskisa.

Käyttäjän arjaalho kuva

Mikko Korhonen:
Osut naulan kantaan. Minusta demokratia ei ole toteutunut enää pitkään aikaan kun vaalikampanjointi ja -rahoitus on karannut tavallisen ihmisen ulottumattomiin. Myös minun kaltaisten, joka kuulun tavallisten poliittikkojen kastiin. Silti vaalirahoituslaissa ei ole rahoituskattoa.

Tästä on nimenomaan kysymys: Kansalaisten on tehtävä politiikan markkinoilla ostoboikotti. Kun puolueet ja ehdokkaat hymyilevät mainoksissa televisiossa, jakavat kaikenlaista tavaraa, painattavat kalliita esitteitä, esiintyvät kadunvarsimainoksissa edestä ja takaa sekä vielä tapetoivat sanomalehdet ilmoituksilla, olisi kohtuullista kysyä KENEN JOUKOISSA SEISOT!

Eduskuntavaaleissa 1983 minulla oli mainos Helsingin Sanomissa. Sen maksoivat ihmiset, jotka olivat sitä mieltä, että minut olisi syytä valita. Heidän nimensä olivat mainoksessa. Esitteen painatukseen sain rahat puolueosastoilla, jotka puolestaan olivat keränneet rahansa myyjäisillä ja talkoilla. Esite jaettiin talkooporukalla postiluukkuihin.

Minä olin tuolloin nuori sairaanhoitaja ja valtiotieteen opiskelija, jolla oli vain opintolainaa.

Manttaalimies:
Ihmissalakuljetus on pantava kuriin EU:n maitten yhteisin ponnistuksin. Yövuoroja on tullut elämässä tehtyä niin sairaalassa kuin politiikassakin.

Käyttäjän arjaalho kuva

Antti:
Kiitos tsemppitoivotuksista.

Markus Räsänen:
Sumutusta on juuri se, ettei kannata äänestää eikä ne mitään kuitenkaan saa aikaiseksi. Tietoiset ja kansalaisoikeuksiaan käyttävät ihmiset saavat aina aikaiseksi. Siksi äänestysinnon on laajettava ja kasvettava. Tuolitäytteiksi ei kuitenkaan ketään kannata valita. Siinäkin äänestäjillä on valta valita.

Edistyksen voimat ovat jo liikkeellä.
”Uuden kulttuurin kommunismin” airut,
Markus Räsänen tiedottaa:

www.markusreed.julkaisee.fi ”Loppuraportti + jatkoraportit” ”Operaatio ihminen”
”Uskonpuhdistus”
www.markusred.com

Google: ”Maailmantalouden lopussa”
”Markus Räsänen”.
”Kunnallisvaalit Lahdessa 2008”.
”Kaikki yhdenkin puolesta”
”Lahden punainen julistus”

Erään spesialistin sivut:
www.varastoduunarit.com katso: ”Ilmoitustaulu”

markus_r.r@elisanet.fi
050-5876491

17. Kerro nyt hyvä ihminen ne vaihtoehdot. Kansalaiset tietävät hyvin, että sellaisia ei ole.
He monetkin alkavat jo ymmärtämään, kenen joukoissa heidän on seisottava.
Sillä porukalla ei valitettavasti ole vielä yhtään ehdokasta asetettuna.
Räsänen on kuitenkin sen antikapitalistisen liikkeen jäsen N:o 1.
Tervetuloa joukon jatkoksi.

[lainaus]Ihmissalakuljetus on pantava kuriin EU:n maitten yhteisin ponnistuksin[/lainaus]

Tästä on olemassa EU:n yhteinen sopimus josta Veltto Virtanen esitti kysymyksen maahanmuuttoministerille, mutta eipäs tämä sosialisteja kiinnostanut sen enempää kuin kokoomusta tai kepua. Maahanmuuttoministeri suoranaisesti valehteli eikä asia kiinnostanut sillä hetkellä kun päätös asiasta tehtiin.

Jälkikäteen tehtailtu ja sinänsä järkevä, mutta sanamuodoltaan ja tyyliltään puolueellisen julistelun allekirjoittaminen oli naurettavaa teatteria jonka tarkoituksena on vain tuhota suomalaisten euroedustajien toimintaympäristö euroopan unionissa. Se kenen julistukset allekirjoitat, niin sen joukoissa seisot.

F1ssä ei ole kyllä ylipainoisia autoja. Tai vuoden 1940-malleja. Lisäksi ne autot näyttää yleensä hyvältä.

Arja tädillä on muistaakseni sairaanhoitaja koulutus taustalla, siinä sulle mahdollisuus auttaa ja rakentaa yhteiskuntaa. Siuntion vastaanottokeskuksessa oleskelevat tulevat veromaksajat tarvisevat erillaisia hoitopalveluja ja mistä sen tietää vaikka sieltä löytyis uusi mies itsellesi.

Olin toissailtana kuuntelemassa Raisa Cacciatoren esitelmää itsetunnosta. Hän totesi vapaasti tulkittuna mm., että itsetuntokuilussa olevilla on kaksi mahdollisuutta: joko pyrkiä nostamaan itsensä kuilusta tai pienentää kuilua painamalla toista alas. Tätä keskustelua seuratessa ei voi kuin olla samaa mieltä, niin hävytöntä on AA:n henkilöön kohdistuva arvostelu. Kai se niin on, että kun osaaminen loppuu, niin hävyttömyys alkaa.

Mitä jos alettaisiin puhua asiasta: onko Europarlamentti sellainen instanssi, joka merkityksen äänestäjän ymmärtävät? Millaisia ihmisiä sinne haluamme? Julkkiksia, jotka tunnettuudellaan saavat ihmiset äänestämään, mutta joiden substanssiosaamine onkin niin tai näin? Tai ihmisiä, joiden poliittisesta valveutuneisuudesta kertoo se, että kaikki mahdolliset puolueet pyytävät heitä listoilleen? Millainen vaikutusmahdollisuus OIKEASTI edustajillamme on? Kuka kirjoittajista todella tietää europarlamentin toimintamallin, vai onko kiva vain arvostella yksittäisiä henkilöitä?

Ei, en aio äänestää Arja Alhoa, sillä oman henkilökohtaisen pohdintani perusteella olen päätynyt toisenlaiseen ratkaisuun. Mutta ei minun silti tarvitse haukkua hänen ulkonäköään, ikäänsä tai perhemuotoaan!

Käyttäjän suvituuli kuva

AA on kohdannut yrittäjän ongelman.

Mistä saada kokoon palkkarahat työntekijöille palkanmaksupäivänä?

Ei näköjään "huvita" lähteä niitä hankkimaan. Tavalla tai toisella. Eikä pankkilainan ottokaan kiinnosta.

Mutta jakamaan niitä muiden rahoja olisi kiva kuitenkin päästä...

Käyttäjän arjaalho kuva

Suvituuli:
Minusta on järjetöntä panna vaalityöhön mielettömiä rahoja enkä siksi tuskailekaan mistä saisin ylimääräistä käytettäväksi turhuuteen. Olen tehnyt tietoisen valinnan tehdä kampanjan toisin ja olla nuuka. Yleensä ihmisten on ollut pakko oppia olemaan nuukia. Myös ehdokkaiden on syytä oppia.

Jos minulla olisi ylimääräistä rahaa, tiedän monta paljon parempaa kohdetta kuin lehti- tai tv-mainonta vaaleissa. Voisin lahjoittaa vaikkapa mielenterveystyön tukemiseksi rahaa ja sillä saisin paljon hyvää aikaiseksi.

Kaisa:
Olen aina ollut sitä mieltä, että kansanedustajien tulee olla kansan palvelijoita. Mutta vertaus on ollut sikäli huono, että monet ajattelevat palvelijaa voitavan kyykyttää, potkaista ja sättiä. Kun ottaa vastaan alttiina haasteen kasvaa ja kehittyä ihmisenä, voi katkaista kierteen, ettei sorretusta tule sortajaa, alistetusta alistajaa.

Enemmänhän halventava kirjoittelu kertoo kirjoittajista. On niin paha olo, että pitää potkaista. Parermpi olo tulee kuitenkin kun huomaa, että rakentaminen palkitsee enemmän kuin hajottaminen.

Kaisalta erinomainen kirjoitus! Hirvitti se pakolaiskeskuskeskustelu kuukausi sitten. Vaikka niitä ala-arvoisia kommentteja oli paljon, niin niiden kirjoittajia oli vähän. Olin uskonut, että Uuden suomen blogeissa kirjautuneella olisi yksinoikeus nimensä käyttöön, mutta huomasin, että toisen nimelläkin voi törkykommentteja tehdä. Kyllä sellaisten kommentoijien moraali on mätää.

Vaalibudjettien tasapainottamiseen kokoomukseen nähden, on vain Obaman käyttämä keino. Hänelle kerättiin muhkeat vaalivarat tavallisten ihmisten pienillä lahjoituksilla. Näin meidänkin pitäisi tehdä. Kokoomuslaistenkin, mutta silti mahdollisuudet tasaantuvat melkoisesti. Ellei muita tasaavia tai rajoittavia keinoja saada käyttöön.

AA:"Nyt alkaa näyttää siltä, että puolueiden ehdokasasettelu kesäkuun 7. päivän eurovaaleihin alkaa olla kutakuinkin valmista.Kisa siis pääsee alkamaan. Mutta mikä kisa ja kenen kisa?"

* Kyse on "Suomen maineesta" Euroopan unionin jäsenvaltiona. On valtioneuvoston virkamiehille noloa, jos äänestysprosenssi on 40% eikä Euroopan parlamentti kiiinnosta. Se ei kuitenkaan vaikuta virkamiesten eläkekertymään eikä eläkepäivään. Kyse on vain imagosta. Suurten puolueiden kesken kyse on siirtymästä: Keskustan ja SDP:n rappiosta, Kokoomuksen aseman vahvistumisesta ja Perussuomalaisten voitosta protestiksi Keskustalle tai oikeastaan Matti Vanhaselle ja keskusteliberalismille maakunnissa. Keskusta häviää ja Kokoomus ryhtyy haaveilemaan Liisa Jaakonsaaren tapaan Jyrki Kataisen johtamasta sinipunahallituksesta 2011. 2012 Sauli "NATO" NIinistöstä tulee presidentti. Kokoomus tietää, että Sauli on haasteelline mies, minkä vuoksi se pyrkii SDP:n kanssa tekemään puolivallattomasta leskimiehestä vallattoman Suomen kuninkaan. Kyse on siis onneksi vain mielikuvasta, ei mistään tärkeästä. Keskusta on kuitenkin ottanut asian tosissaan: se tulee olla Korhosen verran homofiilimpi ja antaa signaali siitä, etteivät Lapin Kansaa kestotilaavat lestakeput tai korpikommunistit päätä Keskustan linjaa, vaan se on helsinkiläisen ja uusmaalaisen äänestettävä puolue, joka sopii myös tosinaiselle.

AA:"Jos tämä olisi formula-kisa, voisin yhtä hyvin jäädä varikolle. En ole kauden kuljettajatulokas, en tiettävästi ole bailannut missään liian pitkään - ja siksi en ole utelujen kohteena, ”autoni” on riisuttu malli ja tallillamme on ollut viime aikoina menestysongelmia."

* Tallianne on johdettu tahallaan huonosti: alkaen puheenjohtajavaaliin liittyvästä sensuurista Uutispäivä Demarissa. Kun FIlatovia ei saatu juntanttua puheenjohtajaksi, vedettiin pakasta vara-Filatov. Myös Kimmo Kiljunen jäi ilman palkkiota varapuheenjohtajuudesta, vaikka sadatteli Tuomiojalle kuin palkkionmetsästäjä.

AA:"Sitten on perussuomalaisten ja kristillisten yhteinen talli. Soini on ykköskuljettaja mutta aikoo jättää tallin hetimmiten."

* Tämä on Euroopan parlamentin käytäntö, minkä Alma Media, Sanoma ja Yleisradio ovat unohtaneet. Kiihotusta harjoitetaan, koska näin on tehnyt Paavo "Jalasmökki" Väyrynen, joka sopii kokdemeiden pyhän vihan kohteeksi aivan kirjan "1984" vihan tuntien tapaan. Soini palaa Euroopan parlamentista vasta 2011 ministeriksi Jyrki Kataisen johtamaan sinipunahallitukseen, mikä ei ole sen enempää äänestäjien pettämistä kuin flegmaattine loikoilu Brysselissä.

AA:"Kakkoskuljettaja kuuluu puolestaan EU:ssa ihan toiseen talliin. Monet arvelevat, että tämä on sääntörikkomus."

* Tuo käsitys perustuu tietämättömyyteen ja kauteuteen. SDP:n kannatuksen ikään kuin ei pitäisi saada demokratiassa heikentyä eikä Keskustan romahtaa.

AA:"Valmentajani Kristian uskoo kyllä minuun kuten mekaanikotkin (ystävät ja tukijoukot), mutta renkaiden pidosta ei ole tietoa eikä tietenkään muutenkaan siitä mitä kierrosten aikana tulee tapahtumaan. Tyrinkö minä, tuleeko joku eteen vai meneekö tankkaus pieleen?"

* Totta kai tyrit, mutta "any publicity is good publicity". Koska eurovaalit eivät kiinnosta ketään, on helppo päästä ehdokkaaksi ja saada asialleen julkisuutta. Ehdokkuus vie rahaa, mutta on hyvä lisä nälkävuoden pituisessa ansioluettelossa. Jotkut arvostavat kehittyneen poven lisäksi myös pitkää yhteiskunnallista kokemusta.

AA:"Puolueeni käyttää EU-vaaleihin 550 000 euroa. Jokainen ehdokas saa käyttöönsä 5000 euroa. Olisin voinut laittaa Helsingin Sanomiin tuolla rahalla yhden ilmoituksen. Se ei edes olisi ollut kovin suuri. Tällä mainoksella tuskin ylittäisin uutiskynnystä: Olen ehdokas!"

* Tuosta summasta kannattaisi lahjoittaa solidaarisesti osa niille, jotka eivät saa puoluetukea käyttöönsä. Suomessa on paljon ehdokkaita joille SDP, Kokoomus ja Keskusta eivät salli puoluetukea edes yhden kansanedustajan vertaa, vaikka puolue on puoluerekisterissäkin.

AA:"Päädyin tekemään oman kampanjani tavalla, jonka parhaiten osaan. Olen kirjoittanut blogia Uuteen Suomeen 27 kertaa. Kahta ensimmäistä ei enää löydy mutta joulukuun lopulta kirjoitukseni ovat kirvoittaneet 1600 kommenttia. Keskimäärin siis 64 blogia kohden. Olen kirjoittanut muutamaa poikkeusta lukuunottamatta Euroopan Unionia sivuavista aiheista. Minulla on ollut omat webbisivut vuodesta 1999 alkaen, jossa olen pitänyt päiväkirjaa ainakin kuusi vuotta. Kirjoitan yhteiskunnallisista aiheista."

* Tuo on nykypäivän käytäntö. Ellei osallistu eläinsuojeluterrorismiin, ole totaalikieltäytyj'ä ja mene vankilaan, viuhahda, porekylve epämääräisen joukon kanssa toista, tai mikä parempi, samaa sukupuoleta olevien kanssa, järjestä oikeusjuttuja tai äksyile, ei ole mielenkiintoinen, vaan "boring". Toimittajasopulit ja paparazzit eivät tartu koukkuun eikä sisältötuotetta synny kioskeihin ja elintarvikeliikkeisiin myytäväksi. Suomen paras kohuilija on Johan Bäckman aivan vain harrastuspohjalta. Hänestä kannattaa ottaa mallia. Pitäisi kirjoittaa vaalikirja: Kafka kävi meillä jo toisen kerran. Siihen voi kirjoittaa kaiken tietämänsä heiman samaan tapaan kuin Esko Seppänen punapääomasta kokoomusnuoren terhakkuudella.

AA:"Nettisivuillani ( jotka eivät palvelinongelman vuoksi juuri tänään aukea) keskustelen aatv:n lähetyksissä suomalaisesta elämänmuodosta ja eurooppalaisesta yhteistyöstä kiinnostavien vieraitten kanssa. Mielelläni mainostaisin tv-lähetyksiäni netissä ja lehdissä mutta minulla ei valitettavasti ole siihen varaa. Mutta sivuillani käy kuitenkin tuhansia ihmisiä kuukaudessa. Osa on toki varmasti vakiokävijöitä."

* Kannattaa ottaa mallia Suomen suosituimmista bloggaajusta. Anneli Jäätteenmäki kaatoi LIpposen hirmuvallan blogillaan, mistä kiitokseksi Pekka Ervasti kaatoi Anneli Jäätteenmäen - jo ennen juhannuslomia.

AA:"Ilmeisesti osaan kirjoittaa kiinnostavasti (jotainhan kommenttien määrä kertoo), palautteesta päätellen myös aatv:n keskusteluista on pidetty - osaan ehkä keskustella ja nyt kun olen käynyt jo lukuisissa tilaisuuksissa aina Vaasaa, Poria ja Lahtea myöden pääkaupunkiseudun ohella, ihmiset ovat sanoneet, että osaan puhua ja selvittää Unioniasioita kansanomaisesti. Tämä palaute on minulle tärkeätä, sillä mielestän demokratian kannalta on tärkeätä millaista julkista keskustelua käydään ja miten poliittiset päättäjät osaavat retoriikan jalon taidon. Olen siis huippuvireessä!"

* Jutustelu mummojen ja 50-vuotta täyttäneiden kanssa on mukavaa. Ongelma on vain siinä, ettei kukaan uskalla ottaa kantaa Euroopan perustuslakisopimukseen tai Lissabonin sopimukseen. Oleellisia asioita kannattaa välttää, koska joutuisi pian tilanteeseen, jossa kannatuksen vuoksi joutuisi yhtymään äänestäjiin omaa puoluejohtoa vastaan. Siksi monelle suomalaiselle riittää, ettei Lissabonin sopimusta hyväksytä ja se, että Euroopan parlamentti on edelleen "norsujen hautausmaa", jonne voidaan varastoida korkea-aktiivisia entisiä puheenjohtajajia ja ministereitä".

AA:"Minulla on korkeakoulututkinto."

* Tuossa ei ole enää mitään ihmeellistä muualla kuin SAK:ssa ja SDP:ssä.

AA:"Olen kirjoittanut väitöskirjani englanniksi ja osaan olla papupata suomeksi ja englanniksi, puhun kohtuullista ruotsia, saksaksikin pärjään ja osaan kyökkiespanjaa. Ranskaksi osaan lähinnä tilata ruokaa - senhän huomaa, etten ole jäänyt nälkäiseksi ja olen ollut ruoka-aikoina kotona. Olen ollut reilut 20 vuotta kunnallispolitiikassa, 20 vuotta kansanedustaja ja tästä ajasta aina enemmän tai vähemmän myös kansainvälisissä tehtävissä. Olen ollut ministeri, jonka tehtäväalueena oli verotus, rahoitusmarkkinat sekä valtioneuvoston tulevaisuusselontekojen valmistelu. Toinen käsitteli muuten Euroopan Unionia."

* Elitkö elämääsi siis turhaan väärillä sektroreilla? Mihin tuon SDP:lle uhratun ajan olisi voinut käyttää paremmin? Matti Louekoski sanoi hyvin auringonlaskusta tarkoittaen Jumalaa: Minusta tuntuu, että se ei ole (SDP:n) kunnallisjärjestön aikaansaannos.

AA:"Mutta mitä sähköpostini - kuten kaikkien muiittenkin ehdokkaitten - tulvii? Kaikenlaiset tahot haluavat auttaa ja tukea vaalityötäni mutta vain jos MINÄ maksan. Esitteeni eivät mene jakeluun ellen maksa, naamani ei näy bussipysäkillä ellen maksa, en ole vakavasti otettava ehdokas kun en tule ilmoittamaan lehdissä juurikaan enkä missään tapauksessa televisiossa (näin minulle sanottiin eduskuntavaalien jälkeen, en ollut tosissani kun käytin vaaleihin vain 8500 euroa), minua pyydetään tilaisuuksiin mutta jos niistä on mainos, saan osani laskusta (no, en ihan aina). Minusta tuntuu, että olen kaikkien rahastettavana."

* Jos maksan Sinulle 5000 euroa / 10 000 euroa / 15 000 euroa vaalikampanjaan kuin Toivo Sukari tai Kehittyvien maakuntien Suomi monille ministereille, myös puheenjohtaja ja ylioppilas Eero Heinäluomalle niin miten elämäni Euroopan unionissa sillä paranee? Ei SDP eikä kukaan suomalainen halua, että Euroopan parlamentin keskieurooppalainen sinipunaenemmistö alkaa päättää 27 jäsenvaltion parlamenttien puolesta puolen mantereen asioista. SDP ei halua kansanedustajille(en) valtaa edes Suomessa, koska tällöin virkamiehet ja työeläkekapitalistit jäisivät päätöksenteossa vähemmälle. Esa Härmälä on mainio esimerkki nimekkäästä, kokeneesta ja pätevästä henkilöstä, jolla olisi periaatteessa mahdollisuus nostaa lobbausrahaa riittävät 100 000 euroa - 150 000 euroa, mutta jonka vaalikampanjan on bloggaamisen lisäksi nyt alkanut perustua sille, että maa- ja metsätalousministerinkin on pitänyt ryhtyä haukkumaan Soinia. EIKÖ KENELLÄKÄÄN OLE MUUTA OSAAMISTA KUIN SOININ HAUKKUMIEN? Vennamolaisten moittimisenhan osaa jokainen kunnanvaltuustoehdokaskin. Missä on 20-30 vuoden aikana hankittu poliittinen osaaminen? Onko sitä missään?

AA:"Tietenkin voisin ilmoittautua ydinvoiman kannattajaksi ja ratkaista rahahuolet."

* Kokoomus on haistanut rahan ja ryhtynyt kannattamaan Loviisa-3:a ja Olkiluoto-4:ää.

AA:"Voisin ajaa kauppakeskusta sinne ja tänne ja olla kehittyvien maakuntien mieleen. Mutta kun en voi. Olen päättänyt olla ihmisten asialla eikä tässä asiassa askel horju eikä silmä säiky."

* Olet siis Elanto-HOK:n asialla niin kuin Jan Vapaavuori ja muut pääkaupunkiseutulaiset.

AA:"Ongelma vain on, että tavalliset ihmiset hädin tuskin äänestävät eivätkä nyt ainakaan heitä kymppiä vaalityön tukemiseksi. 50 000 euron kampanjassa heitä pitäisi olla 5000. He ajattelevat, että kyllä puolueet hoitavat vasemmistolaiset ehdokkaat ja yritykset oikeistolaiset."

* Niinhän ne hyvinvointiyhteiskunnassa hoitavat. Ei kukaan halua korvata hyvinvointia demokratialla Suomessa. Suomessa on pitkien listojen periaate: jos joku tarvitaan Euroopan parlamenttiin niin kuin Kyösti Virrankosken työnjatkaja, löytyy kyllä järjestörahaa. Härmälällä vain ei ole riittävää kannatusta, koska Keskustan kannatus supistuu. Siksi on keskityttävä vain Soinin moittimiseen.

AA:"Kun olen nyt suorittanut erilaisia matemaattisia toimituksia, olen voinut deletoida miltei kaikki vaalityön ”tukemispostit”. Vaalikampanjani pyörii noin 10 000 euron tuntumassa enkä aio ottaa pankkilainaa."

* Jolloin äänisaaliista tulee vaatimaton.

AA:"Kaiken huipuksi kesken laskutoimitusten soittaa Ilta-Sanomien toimittaja ja repäisee maanantaiksi lööpin, että olen sopeutumiseläkkeellä, teen muutamalla apurahalla tutkimustyötä ja yritän nyt työllistyä. Panen tähän työllistymiseeni aikaa, energiaa ja rahaakin. Minähän maksan ihan itse matkakuluni, puhelinkuluni ja kaiken muunkin käytännön asioiden hoitamisen toisin kuin kansanedustaja-eurovaaliehdokkaat."

* Onneksi ei tarvitse olla työttömänä, kun voi olla eläkkeellä. En usko, että saisit tehdä tutkimustyötä tai olla edes ehdokkaana, jos olisit työnhakija. Vaasan vaalipiirissä sosialidemokraattinen työvoimalautakunta otti työnhakijalta korvaukset pois, kun tämä yritti vaalikampanjalla saada kansanedustajan työn.

AA:"Haluan ehdottomasti koulutustani ja työkokemustani vastaavat työn ja minulla on motivaatiota jatkaa vaikka kuinka kauan työelämässä."

* Sitten kannattaa harkita toimialan vaihdosta. Risto Kuismakaan ei saanut töitä yksityiseltä sektorilta luovuttuaan SDP:n pitkästä pöydästä. Ei kukaan maksa ministerin tai kansanedustajan työkokemuksesta markkinataloudessa, ei K-lähikauppias, ei Siwa eikä mikään muukaan. Juuri siksi on säädetty, että kansanedustajasta ei voi tulla työtöntä, vaan sopeutumiseläkeläinen.

AA:"Poliitikkojen työmarkkinat vain edellyttävät ehdokkaana olemista. Minä olen saanut potkut työpaikastani enkä siis aio pyrkiä eduskuntaan."

* Miksi? Kansanedustajuus on määräaikainen pätkätoimi. Ainoa, joka on saanut potkut eduskunnasta on Kauko Juhantalo, joka erotettiin kesken kauden.

AA:"Jos siis joitakin harmittaa, että olen nyt entisten kansanedustajien ansiosidonnaisella työttömyysturvalla eli siis sopeutumiseläkkeellä, kansalaiset työnantajanani voivat korjata asian 7. kesäkuuta äänestämällä minut europarlamenttiin."

* Ei harmita. Joko alat kannattaa kaikille 7 vuoden sopeutumiseläkettä tai sitten ehdotat, että yksi valtakunnan suurimmista kannustusloukuista, sopeutumiseläke, lakkautetaan. Miksi kaikki työttömät eivät voi olla tasa-arvoisia sosialidemokratian periaatteiden mukaisesti?

Kaisa kommentoi:
18.4.2009 12.55

Olin toissailtana kuuntelemassa Raisa Cacciatoren esitelmää itsetunnosta. Hän totesi vapaasti tulkittuna mm., että itsetuntokuilussa olevilla on kaksi mahdollisuutta: joko pyrkiä nostamaan itsensä kuilusta tai pienentää kuilua painamalla toista alas. Tätä keskustelua seuratessa ei voi kuin olla samaa mieltä, niin hävytöntä on AA:n henkilöön kohdistuva arvostelu. Kai se niin on, että kun osaaminen loppuu, niin hävyttömyys alkaa.

=> Hävyttömiä, jotka ovat keskittyneet Timo Soiniin:

- Ville Itälä
- Liisa Jaakonsaari
- Arja Alho
- Esa Härmälä
- Sirkka-Liisa Anttila

Käyttäjän suvituuli kuva

Kiitos vastauksestanne(24).

Sain huonolla lukemisellani ehkä väärän kuvan siitä, että lähinnä valittaisitte ehdokkuuden vaatimista taloudellisista resursseista.

Korjasitte tämän. Toivotan menestystä "keskustelevalle" kampanjallenne.

Kirjoituksesi oli hyvä ja osui todella asian ytimeen, Arja Alho. Olen itse kiinnittänyt ihan samoihin asioihin huomiota ja tehnyt omia ratkaisujani käytännössä. Olen käynyt nyt kahdet vaalit ja panostukseni on ollut; 2007 eduskuntavaaleissa n.1000€ ja kuntavaaleissa 2008, n. 300€. Ja kaikki omasta pussista. Ei suuria summia monelle, mutta minulle on!
Olenkin mainostamisen sijasta tehnyt ratkaisun etsiä "mainostilaa" omille näkökannoilleni muualta. Yleisöosastokirjoitukset ja oma blogi ovatkin osoittautuneet hyviksi ja toimiviksi tavoiksi tuoda omaa asiaansa esille.
Mitä sitten olen näin toimien saanut tulokseksi vaalirintamalla? 2007 eduskunta vaalit, 920 ääntä ,ei läpi.
2008 kuntavaalit, 909 ääntä ja läpi.
Ja palaute, jonka ihmisiltä sain ja saan on pääasiassa positiivista ja koski aktiivista kirjoittamista lehtiin ja blogiin. Ja tämän tavan toivottiin jatkuvan myös vaalien jälkeenkin. Näin olen toiminutkin.
Uskon ja toivon, että nimenomaan internet tuo koko ajan uusia, edullisempia tapoja olla esillä ja kertoa ihmisille omia ajatuksiaan. Näin saataisiin vaalityöstä tasaveroisempaa ja mahdollisuudet paranevat myös niillä, joilla ei ole lyödä tuhansia euroja kiinni itsensä mainostamiseen ja tunnetuksi tekemiseen.
Kaikilla ei ole tosin nettiä ja siksi myös ihan painettu sana on edelleen arvossaan. Yksi yleisöosastokirjoitus vastaa monen tuhannen euron mainosta! Ja se on ilmainen. Tämä ei tunnu monelle oikein aukeavan.

Onnea ja ennen kaikkea, tarpeeksi ääniä EU-parlamenttivaaleissa.

t.Jari Lindström(ps.)
kaupunginvaltuutettu
Kouvola

Käyttäjän arjaalho kuva

Tapio O. Neva:
Kiitos kommenteista. Ei tässä nyt yhtä kaukana olla kuin itä on lännestä. HOK-Elannon edustajistoon en enää ollut ehdolla, joten se on taakse jäänyttä elämää. Kieltäydyn myös kunniasta kuulua Timo Soinin "vihaajajoukkoon". arjaalho.fi/aatv voi katsoa minun ja Soinin keskustelun. Asiallinen keskustelu minun mielestäni.

Jari Lindström:
Olen samaa mieltä kanssasi. Kun rahanvallasta aletaan myös politiikassa puhua ja kun aletaan ymmärtää, että julkinen keskustelu on demokratian kasvualusta, muutos tulee.

On kaksi tapaa käydä vaalikampanjaa: panna puoluetukirahaa pussillinen pöytään ja ostaa kampanja Bob Helsingiltä niin kuin Kokoomus ja sitten on tämä luomumenetelmä, jossa joutuu kansan pariin ja esiintymään ehdokkaanakin.

Köyhien on pakko olla demokraatteja, koska järjestö- ja verorahaa ei ole rajatta.

Suomen häpeä on se, etteivät kaikki rekisteröidyt puolueet saa puoluetukea vähintään yhden kansanedustajan vertaa. Koko vaaliuudistus on keskittynyt lähinnä Tarja "Muori" Cronbergiin ja Vihreän liiton ongelmiin, mikä kielii kulttuurin feminististymisestä: puuhastellaan.

"arjaalho.fi/aatv voi katsoa minun ja Soinin keskustelun. Asiallinen keskustelu minun mielestäni."

Täysin epäasiallista oli käyttää sanaa vammainen EU:sta puhuttaessa. Eivät vammaiset ole sen epäluotettavampia kuin muutkaan.

Kukas kissan hännän nostaisi, jos ei kissa itse.
Arjan pitäisi vain ymmärtää, että internet maailma ei ole sama, kuin valtamedian kanssa painiminen.
Blogisi kommenteista 90% noin äkkiseltään katsoen on negatiivista.
Ihminen joka lähes poikkeuksetta suomii suomalaista blogeissaan, koettaa kerätä säälipisteitä, kertomalla olevansa hyvä ihminen.
Takaisin duuniin vaan, jos ei riman yli enää pääse.
Kansa ei ole tyhmää.

Ja plaa BLAA plaa. Norsunluutornissa kiva asua.

Käyttäjän arjaalho kuva

Mikko:
Keskustelussa ei käytetä sanaa vammainen. Minä sanon, että EU on jalkapuoli jos sillä ei ole tukenaan kansalaisten luottamusta.

Jari-Petri Heino:
Totta on, että täällä on alle kymmenen eri nimimerkeillä kirjoittavaa, joilla on paha olla. Minua se ei haittaa.

Sankirjan mukaan jalkapuoli on ihminen, jolla on vain yksi jalka. Miksi tämä olisi silti jotenkin epäluotettava? Samankaltaista epäonnistunutta kuvakieltä käytti myös Heinäluoma (SDP), kuvatessan hallitusta rammaksi. Mitä ihmeen pahaa invalidit on teille tehny, kun pitää tuollain halventaa? Mikset sanonut: ihmiset eivät luota Euroopan Unioniin, eli EU on vähän niinkuin Arja Alho?

Jättäkää te poliitikot yhteiskunnan vähäosaiset edes rauhaan. Eivät he odotakaan saavansa teiltä mitään, mutta heilläkin on oikeus elää rauhassa omassa massaan.

Vaikka tiedän sen olevan taistelua tuulimyllyjä vastaan, vastustan edelleen sitoutumattomia ehdokkaita puolueen listalla. Miksi isä Mitro hyväksyttiin listalle? Kukaan ei tiedä hänen poliittisesta ajattelustaan mitään. Luultavasti sellaista ei olekaan.

Samoin pellet pitäisi saada pois listalta. Mitä me teemme Jani Sievisellä? Emme mitään. Kaiken lisäksi on vaara, että molemmat tai toinen pääsee EU-parlamenttiin.

Käyttäjän arjaalho kuva

Mikko:
Tuolikin voi olla jalkapuoli ja olla siksi käyttökelvoton.

Jos kehotat olemaan halventamatta, älä tee sitä itse heti seuraavassa lauseessa. Olet silloin uskottavampi kommenteissasi.

Tiedoksesi: Minä olen vuosia tehnyt työtä vammaisten oikeuksien puolesta, erityisesti henkilökohtaisen avustajan saamiseksi. Asia on minulle läheinen myös kotipiiristä. Ei tulisi mieleenikään halventaa vammaisia saati ketään muutakaan. Kaiken lähtökohta on ihmisten tasavertainen kohtelu. Minulla ei ole tähän mitään poikkeuslistaa mielipiteiden, puoluekantojen saati ihonvärin mukaan.

Vanha demari:
Minä tuskin voin kommentoida julkkisehdokkaita kun olen aina ollut sitä mieltä, että politiikan ydinviestien on puhuteltava enenmmän kuin julkkisten elämänkäänteet. Jos näin ole, puolueiden on syytä katsoa peiliin.

Arja kirjoitti:"Totta on, että täällä on alle kymmenen eri nimimerkeillä kirjoittavaa, joilla on paha olla. Minua se ei haittaa. "

Sinua ei siis haittaa suomalaisen ihmisen paha olo?

"Tuolikin voi olla jalkapuoli ja olla siksi käyttökelvoton. "

- Olen 100% varma, että jalkapuolella on alunperin tarkoitettu ihmistä. Jalkapuoli=puolijalka. Tuoli voi olla kolmijalka, muttei yleensä ole puolijalka.

Hallituksen haukkuminen tuki- ja liikuntaelinvammaiseksi eli rammaksi ei tietenkään vastaa Sosialistisen Internationaalin eikä Euroopan Sosialistipuolueen poliittisia korrektiusvaatimuksia.

Toisaalta on ymmärrettävä, että sosialidemokraatti voi olla hieman:

- nainen
- kepulainen
- suomenmielinen
- homo
- pasifisti
- ohuttukkainen kuin Paavo Lipposen julmasti ja raa'asti ivaama Mauri Pekkarinen
- näkövammainen, kuten perheelleen kannelta soittamalla Pietarissa ja Tukholmassa leipää hankkinut Greta Haapasalo eli Sokea Reetta

On ymmärrettävää, että 1995-2003 SDP:n öykkärivaiheesta poisoppiminen on kesken eikä Arja Alhoa, jonka poliittisen pöydän söivät Sundqvist ja Lipponen yhdessä, ja jolla on tämän vuoksi vaara kuolla vanhojen tietosanakirjojen maininnan mukaan "köyhänä ja unohdettuna", pidä syyttää epäeurooppalaisesta poliittisesta epäkorrektiudesta kielenkäytön osalta.

Ihminen, joka on kasvanut Neuvostoliitossa, lestadiolaisperheessä, työskennellyt armeijassa, ulkoasiainministeriössä tai valtiollisess poliisissa tai kommunistisessa puolueessa on kokenus syvällisesti niin paljon, että hänelle on annettava 20 vuotta - 30 vuotta aikaa poisoppimiseen. Monet neuvostoliittolaiset ovat sitä mieltä, että elämänkokemus on niin vahva asia, että sukupolven on kuoltava pois niin kuin Egyptistä lähteneiden heprealaisten, jotta uusi alku olisi mahdollinen.

Kun ottaa huomioon, miten herkästi pettyneet sosialidemokraatit valtiota apuun huutaessaan yleensä äänestelevät fasisteja tai kansallissosialisteja, en usko, että autoritäärinen kielenkäyttö on mahdollista kitkeä täysin pois mistään etujoukkoteoriaan nojaamasta autoritäärisestä liikkeestä, jossa on aina tarjolla myös totalitarismin mahdollisuus.

Kaikista puutteista huolimatta toivoisin, että SDP:n puoluekokous tekisi päätöksen, että puolueen kunnanvaltuutetut, kansanedustajat, ministerit ja palkatut henkilöt jättäisivät sokean Reetan eli Greta Haapasalon rauhaan.

Hristos voskresen! (Kristus on ylösnoussut; nyt on ortodoksinen pääsiäinen).

Tuli mieleen vanhasta demarista ja AA:n kommentista hänelle, että AA:n yksi kuuluisa kommentti on se, että mitä muuta Karpelalla on sanottavaa kuin viisi kihlaustaan.

No Karpela on jo vihdoinkin lakannut esittelemästä koko ansioluetteloaan julkeasti ja piti yhdet häät myymättä niitä eniten tarjoavalle. Vanha mannekiini alkaa halveksia rahaa jonkinlaisen hypoteettisen kunniallisuuden vuoksi.

Tasan eivät käy onnenlahjat, koska eduskunnan pukit saavat vain arvonlisää urheilusuorituksistaan.

Käyttäjän parviainen kuva

Tallin toiminta yskähtelee, johtoporras odottaa mekaanikoilta, tallipäälliköltä ja kuljettajalta hyvää tulosta ja kovia kierrosaikoja.
Jää mielikuva, että tallia pyörittävä johtoporras haluaakin vain sen kuljettajan menestyvän, jolla on eniten omia sponssoreita.
Arja ajokin kylkeenkin tulee toki pikku hiljaa sponnsoreiden mainoksia, tässäkin kommentointi ketjussa ainakin Timo Elosen sponssoritarra löysi tiensä autoomme.
Muutamalta ex-vaalipäälliköltä olen saanut arvokasta tietoa, Jouko Hanhikorpi, Jari Kallio ja Ari Alsio ovat antaneet hyviä vinkkejä.
Ari Alsion sanat: "Paljon se ottaa ja paljon se antaa" ovat kiteytyneet todellisuudeksi.
Välillä tulee turpaan ja välillä tulee hyviä onnistumisia. Välillä tulee hyvä mieli pienistäkin asioista, kuten vaikkapa siitä, kun Siviilitarkkailija kehuu järkeväksi kaveriksi tai , kun saa tietää, että Espoolaiset metallimiehet antavat sponssorointitukea ehdokkaalleni Arja Alholle.
Jo tähän mennessä tämä F1-projektimme on tuottanut kokemuksia, joita en koskaan tule unohtamaan.
Onneksi kuskimme on kuitenkin parasta laatua, vaikka autossamme on vielä paljon puutteita.

(Näiltä sivuilta voi lisätä automme nopeutta: http://sdp.ripella.fi/PublishedService?pageID=5&file=page& )

Kristian Parviainen
Valmentaja/kamppanjapäällikkö

Käyttäjän arjaalho kuva

Kommentit 39 ja 40:
Minua ei tosiaan haittaa, jos jonkun olo paranee, että saa haukuttua minut tai jonkun muun. Kritiikki ja haukkuminen eivät kuitenkaan ole sama asia. Kritiikki on kaiken kehittymisen edellytys.

Yleinen elämänkokemus tietää senkin, että pahan tekemisestä ei tule yhtä hyvä mieli kuin hyvän. Siksi kannustankin hyvän tekemiseen.

Suomalaisen elämänmuodon kantava asia on suomen kielil. Se on ilmaisuvoimainen ja vivahteikas. Se, joka panee mikroskoopin alle yksittäisiä sanoja ja antaa niille omien merkityksiään, kuulee sen minkä haluaa kuulla. Joku toinen kuulee ihan muuta.

ArjaA:lla on käsittääkseni pari vaalibudjettia suurempaakin ongelmaa. Suurin niistä on SDP:n takavuosina harjoittajan politiikan varjo. Kaikki hyvät asiat tuntuvat olevan ristiriidassa sen kanssa. PaavoL vei puolueenne niin oikealle talousliberalismiin, että uskottavuus tavallisille ihmisille hyvien asioiden ajamisessa on työn ja tuskan takana.

Sen lisäksi puolueesta löytyy nykyisinkin sellaisia hörhöjä, että äänen antaminen kenellekään samalla listalla olevalle hirvittää. Ei tulisi mieleenkään äänestää tai muutenkaan tukea ketään jolle annettu ääni voi mennä esimerkiksi LiisaJ:n kaltaiselle nato-kiihkoilijalle tai MitroR:n kaltaiselle satusedälle, ei vaikka henkilökohtaisilta mielipiteiltään ehdokas voisikin olla kelvollinen.

Mitä mieltä Arja Alho on siitä, että lyhyen ajan sisällä olemme saaneet kuulla Kemistä ja Rovaniemeeltä turvapaikanhakijoiden pahoinpitelevän, huorittelevan ja sylkevän päälle suomalaisia naisia?

Ruotsissa saman maalaiset raiskasivat 12 vuotiaan tytön ja viisi muuta.

Olisi kiva kuulla miten siellä Sipoossa menee turvapaikanhakijoiden kanssa.

Onko nyt kukaan vielä keksinyt tapaa, miten hankkia Arjalle säädyllinen määrä vaalirahaa, jolla vakuuttaa jo poisnukkuneet sosialidemokraatit siitä, että Arja muuttaa Euroopan unionin avulla Suomen sosiaalisemmaksi kuin mihin SDP, Keskusta ja Kokoomus ovat kyenneet?

Mistä rahaa Arjalle, jotta hän pääsee edes aika-ajoihin?

Käyttäjän arjaalho kuva

Myyryläinen:
Uusliberalistinen markkinameno on nyt loppu. Hyvä niin. Omasta puolestani pidän tärkeänä, etteivät tulo- eikä terveyserot kasva ja että niitä päinvastoin kavennetaan.

Tapio O.Neva:
Nuukuus on valttia ja ideat rahaakin tärkeämpiä. Mutta jos haluaa äänestää EU-kriittistä, joka silti näkee EU:n mahdollisuudet, voi valita sosialidemokraateista vaikkapa minut. Timo Soinin ansioksi on sanottava, että ainakin tietoisuus tulevista vaaleista on kasvanut!

Toinen valtiovarainministeri Arja Alho kaatui pankkikriisin jälkimainingeissa vuonna 1997.

Ministerinä Alho hyväksyi sopimuksen, jolla STS-pankin entisen pääjohtajan Ulf Sundqvistin vahingonkorvaukset kohtuullistettiin.

Alho erosi Lipposen hallituksesta itse. Samalla hän kuitenkin kiisti jyrkästi tehneensä mitään laitonta tai väärää.

Myyryläinen:
Uusliberalistinen markkinameno on nyt loppu. Hyvä niin. Omasta puolestani pidän tärkeänä, etteivät tulo- eikä terveyserot kasva ja että niitä päinvastoin kavennetaan.

* Suuri tuloerojen aiheuttaja ovat asuntojen hinnat, avioerot ja työttömyys. Helsingissäkään mikään näistä ei ole hallinnassa, vaikka sosialidemokraattinen kaupunginjohtaja hoiti asioita silloin kun hinnat räjähtivät ja Helsingistä tuli muuttotappiokunta.

Tapio O.Neva:
Nuukuus on valttia ja ideat rahaakin tärkeämpiä. Mutta jos haluaa äänestää EU-kriittistä, joka silti näkee EU:n mahdollisuudet, voi valita sosialidemokraateista vaikkapa minut. Timo Soinin ansioksi on sanottava, että ainakin tietoisuus tulevista vaaleista on kasvanut!

* Dukakisilta kysyttiin:"Missä on (hampurilaisen) pihvi?". Minusta Arja Alho on kunnon eurososialidemokraatti ja ainoa, missä hän on edes hieman epäillyt Suomen Sosialidemokraattisen Puolueen toimia on kirja: Kafka kävi meillä. Ulf Sundqvist tai Kauko Juhantalo politiikan luonteen ymmärtävinä ei olisi sellaista kirjaa kirjoittanut. On strateginen virhe asemoida itsensä Euroopan unionin mukaan euromyönteiseksi tai eurostovastaiseksi. Pitää olla Suomi myönteinen ja osallistua aktiivisesti Euroopan unionin määrittelemiseen siten, että siitä on mahdollisimman vähän vahinkoa alueellisille ja kulttuurisille vähemmistöille Euroopan unionin 27 jäsenvaltiossa. Se, että on sosialidemokraatti ja julistautuu eurokriittiseksi on hieman sama kuin että olisi kommunisti tai kansallissosialisti ja julistautuisi liberaaliksi Vasemmistoliiton kommunistien tapaan. Ei voi palvella kahta rouvaa: Euroopan unionin länsi-integraation syventäjiä, federalisteja ja kansanvaltaisia kansallisvaltioilaisia. On ratkaistava, kannattaako valtioliittoa eli onko konfederalisti vai kannattaako liittovaltiota eli on federalisti. Tässä mielessä kaikki "suomalaiset" sosialidemokraatit ovat aatteidensa ja toisaalta sosialibyrokratiansa vuoksi federalisteja. Pitäisi valita, onko suomalainen vai sosialidemokraatti.

lannistua ei pidä, vaikka paukkuaa..
Arja Eurooppaan!

No nyt jus tuli Mintulta hyvä viesti. Nää postit täällä saa Arjan näyttämään tyylikkäältä ja asialliselta. En tunne häntä mut voin kyl äänestää. Jussi

Kirjoita uusi kommentti

Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja